Partnerzy
Zespół
Sekretariat
Mariola Więckowska
Radca prawny
Partner Zarządzający
Ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu. W 1994 roku zdała egzamin radcowski i została wpisana na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu.
Na początkowy przebieg pracy zawodowej składa się funkcja szefa działu prawnego w Biurze Usług Konsultingowych i Obsługi Kapitału w Poznaniu, gdzie prowadziła diagnozę stanu prawnego przedsiębiorstw oraz wyboru ścieżki prywatyzacyjnej i pozyskania kapitału. Doradca Ministra Skarbu Państwa w procesach pozyskiwania inwestorów i sprzedaży akcji Skarbu Państwa.
Pracowała jako radca prawny w Departamencie Restrukturyzacji Kredytów Trudnych Centrali Banku WBK S.A.. Od 1994 r. prowadzi Kancelarię Prawną. Specjalizuje się w doradztwie dla realizacji strategii właścicielskiej przez przedsiębiorców. Obsługuje przekształcenia, fuzje, emisje akcji, wprowadzanie spółek na Giełdę Papierów Wartościowych i rynek NewConnect. Negocjuje w procesach pozyskania inwestorów i umowach towarzyszących pozyskaniu kapitału. Prowadzi zespół specjalistów kancelarii w procesach diagnozowania stanu prawnego przedsiębiorstw, sporządzania prospektów emisyjnych i dokumentów informacyjnych.
Prowadziła i przewodniczyła radom wierzycieli w bankowych postępowaniach układowych (np. Zakłady Automatyki Przemysłowej ZAP S.A. w Ostrowie Wielkopolskim).
Wykonała kompleksową obsługę prawną np. fuzji Cefarmu – Poznań z Polską Grupą Farmaceutyczną S.A. Uczestniczyła w obsłudze licznych procesów ofert publicznych, w tym: TALEX S.A., PGF S.A., dwie emisje dla PBG S.A., TELL S.A., NFI PIAST S.A., ATREM S.A., BBI Development NFI S.A., HARDEX S.A., BBI ZENERIS S.A., UNIMOT S.A. Była członkiem Rady Programowej Fundacji Polski Instytut Dyrektorów jako profesjonalny kandydat do Rad Nadzorczych.
Jako członek Rad Nadzorczych zasiadała w spółkach RELPOL S.A. z siedzibą w Żarach i ELZAB S.A. z siedzibą w Zabrzu, ZAP – PETRO Sp. z o.o. w Ostrowie Wielkopolskim, ATON – HT z siedzibą we Wrocławiu, TELL S.A. z siedzibą w Poznaniu, MONDAY DEVELOPMENT S.A. z siedzibą w Poznaniu. Prowadziła negocjacje ze związkami zawodowymi w procesach rodzących skutki w obszarze spraw pracowniczych, w tym w ENEA S.A., HERBAPOL S.A., POLLENA – OSTRZESZÓW S.A.
Aktualnie członek Rady Nadzorczej FIGENE S.A. i Dom Łomianki sp. z o.o.
Jest wykładowcą i prelegentem na licznych konferencjach oraz dla słuchaczy uczelni wyższych (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Akademia Koźmińskiego – Katedra Przedsiębiorczości w Warszawie) gdzie prezentuje praktyczne aspekty doradztwa prawnego dla przedsiębiorców, w tym przygotowanie i obsługę procesu pozyskania finansowania zewnętrznego, regulacje rynku kapitałowego, zasady ładu korporacyjnego i compliance oraz procesy sukcesji w firmach rodzinnych.
W 2019 r. uzyskała Certyfikat Mentora wydany przez PARP i Fundację Firm Rodzinnych w zakresie realizacji programu EWE.
Karolina Janas
Radca prawny
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest stale związana z Kancelarią od marca 2008 roku. W ramach programu Erasmus studiowała na Uniwersytecie w Osnabrück (Niemcy), zdobywając wiedzę z zakresu prawa niemieckiego i europejskiego. Włada językiem niemieckim i angielskim.
W Kancelarii bierze udział w projektach z zakresu prawa handlowego, cywilnego oraz podatkowego. Uczestniczy również w projektach związanych z przygotowywaniem publicznych i niepublicznych emisji papierów wartościowych oraz ich wprowadzania do obrotu na rynkach prowadzonych przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. i Bond Spot S.A.. Bierze udział w obsłudze procesów badania stanu prawnego, przekształcania i optymalizacji organizacyjnej i podatkowej przedsiębiorców. Współpracuje przy doradztwie prawnym w zakresie bieżącej działalności spółek, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji i przebiegu posiedzeń organów spółek kapitałowych oraz przestrzegania obowiązków informacyjnych oraz zasad ładu korporacyjnego przez spółki publiczne. W 2011 roku uzyskała Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu, przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
e-mail: kjanas@kancelaria-csw.pl
Julita Ludwiniak
Radca prawny
Wykonuje zawód radcy prawnego od 2001 roku. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, cywilnym i prawie pracy. Zajmuje się kompleksowym doradztwem w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych oraz w szczególności obsługą korporacyjną spółek prawa handlowego.
Przeprowadza analizy stanu prawnego przedsiębiorstw, w tym due diligence nieruchomości, na potrzeby transakcji gospodarczych, restrukturyzacji oraz prospektów emisyjnych i procesów prywatyzacji. Współuczestniczy w prowadzonych przez Kancelarię przedsięwzięciach pozyskiwania finansowania i upublicznienia spółek, sporządzając części prawne prospektów emisyjnych, dokumenty informacyjne oraz zajmując się obsługą prawną publicznych emisji akcji (IPO, SPO). Prowadzi również obsługę świadczoną dla organów spółek publicznych w zakresie przestrzegania obowiązków informacyjnych i zasad ładu korporacyjnego.
W 2011 roku uzyskała Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu, przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Prowadzi obsługę przedsięwzięć obejmujących tworzenie aktów założycielskich i rejestrację spółek prawa handlowego, tworzenie wewnętrznych aktów korporacyjnych oraz umów zawieranych w obrocie gospodarczym, w tym umów sprzedaży akcji i przedsiębiorstw.
W ramach zainteresowania prawem handlowym i prawem pracy uczestniczy w wielu procesach przekształcenia, fuzji i przejęć podmiotów gospodarczych, także z uwzględnieniem aspektów pracowniczych. Świadczy również pomoc prawną w obu dziedzinach prawa przy restrukturyzacji i likwidacji działalności gospodarczej.
W strukturach Kancelarii specjalizuje się w doradztwie w zakresie stosowania prawa pracy w przedsiębiorstwach, w tym w szczególności w zakresie procesów związanych z przejściem zakładu pracy i procedur zwolnień grupowych. Reprezentuje pracodawców oraz kadrę menedżerską w sporach pracowniczych.
Jej doświadczenie zawodowe obejmuje również obsługę prawną przedsiębiorców budowlanych oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego. W tym zakresie m.in. opiniuje i sporządza umowy o roboty budowlane, prace projektowe i nadzory inwestorskie oraz doradza w problematyce prawa zamówień publicznych.
Wioletta Zasępa
Autoryzowany Doradca
Absolwentka studiów Executive MBA prowadzonych przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Stockholm University School of Business, które ukończyła w 2015 roku broniąc pracę pod tytułem: „Value drivers of a small international consulting company. The case of APBWG”. Ukończyła kierunek „Analiza rynków finansowych i doradztwo inwestycyjne” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz filologię serbską i chorwacką na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Posiada przyznany w 2015 r. Certyfikat Doradcy Alternatywnego Systemu Obrotu przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie oraz certyfikat zarządzania projektami Prince2.
Obecnie jako Prezes Zarządu Agencji Polsko-Bałkańskiej Współpracy Gospodarczej jest kompetentnym partnerem skoncentrowanym wokół wszystkich aspektów związanych z projektami internacjonalizacji przedsiębiorstw, począwszy od analiz rynkowych, poprzez kojarzenie partnerów handlowych, a skończywszy na wsparciu przy bezpośrednich inwestycjach zagranicznych oraz wykorzystaniu różnych możliwości finansowania działalności przedsiębiorstw. Zajmuje się kompleksowym doradztwem w ekspandującej działalności podmiotów gospodarczych oraz obsługą przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem finansowania i procesów fuzji i restrukturyzacji.
Od wielu lat realizuje projekty związane z przygotowaniem publicznych i niepublicznych emisji papierów wartościowych oraz ich wprowadzanie do obrotu na rynkach prowadzonych przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Uczestniczy w projektach pozyskiwania finansowania i upubliczniania spółek sporządzając prospekty emisyjne oraz dokumenty informacyjne. Prowadzi również obsługę świadczoną dla organów spółek publicznych w zakresie przestrzegania obowiązków informacyjnych i zasad ładu korporacyjnego. Posiada szeroką znajomość procesów inwestycyjnych i ich oceny z punktu widzenia pozyskiwania źródeł finansowania.
Wcześniej zdobywała doświadczenie zawodowe w polskich i międzynarodowych instytucjach finansowych, w których to oprócz pracy przy konkretnych projektach prowadziła szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne. Prowadzi wykłady dla przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania. Dzięki swojemu doświadczeniu połączonemu z wiedzą oraz umiejętnościami nabytymi w trakcie studiów MBA, wypracowuje rozwiązania odpowiadające biznesowym potrzebom klienta i pozwalającym na osiągnięcie zakładanego przez przedsiębiorców celu gospodarczego.
Włada językiem angielskim, serbskim oraz chorwackim.
e-mail: wzasepa@kancelaria-csw.pl
Piotr Białowąs
Doradca transakcyjny
Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu Politechniki Zielonogórskiej. Posiada Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu (nr 105/2011). Biegle włada językiem angielskim.
Od 2007 r. współpracuje z podmiotami publicznymi świadczącymi usługi doradcze i inwestycyjne na rynku kapitałowym w Europie Środkowo-Wschodniej (Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Giełda Papierów Wartościowych w Bukareszcie). W latach 2009-18 Członek Zarządu INC S.A. W latach 2012-16 Prezes Zarządu Carpathia Capital S.A.
Jego doświadczenie zawodowe obejmuje też wieloletnią praktykę w organach nadzorczych spółek publicznych i prywatnych oraz komitetów inwestycyjnych Instytucji Otoczenia Biznesu, a także specjalizację w zakresie transakcji IPO,SPO oraz M&A. W 2011 roku uzyskał Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu, przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
Członek Sądu Polubownego przy Polsko-Rumuńskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
e-mail: pbialowas@kancelaria-csw.pl
Tomasz Buczak
Radca prawny
Wykonuje zawód radcy prawnego od 1999 roku. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem rynku kapitałowego – jest kluczowym prawnikiem kancelarii w procesach IPO i SPO oraz ofertach niepublicznych, zarówno na rynku regulowanym, jak i na NewConnect. Doradza w sprawach związanych z wykonywaniem obowiązków informacyjnych oraz przestrzeganiem zasad ładu korporacyjnego przez spółki publiczne, a także kształtowaniem ustroju oraz funkcjonowaniem spółek prawa handlowego. W 2011 roku uzyskał Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu, przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A..
Prowadzi procesy badania stanu prawnego, przekształcania i optymalizacji organizacyjnej i podatkowej przedsiębiorców. Doradza w procesach tworzenia i organizacji struktur funduszy inwestycyjnych zamkniętych, jak również zarządzania nimi. Zajmuje się obsługą przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem finansowania oraz procesów fuzji i restrukturyzacji. Prowadzi także sprawy z zakresu zwalczania nieuczciwej konkurencji. Ma znaczące doświadczenie w zakresie stosowania prawa bankowego i tworzenia produktów bankowych.
Zasiadał w radzie nadzorczej TELL S.A. – spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych, a obecnie jest członkiem komitetu audytu Rady Nadzorczej REINO Dywidenda Plus S.A.
Przemysław Woźny
Radca prawny
Business Partner
Wpisany na listę radców prawnych w roku 1994 r. Do roku 1998 r. radca prawny w Departamencie Prawnym Wielkopolskiego Banku Kredytowego SA. Następnie Dyrektor Departamentu Kredytów Trudnych WBK SA. Uczestnik procesu fuzji pomiędzy Wielkopolskim Bankiem Kredytowym SA a Bankiem Zachodnim SA we Wrocławiu w zakresie optymalizacji struktur zarządzających kredytami trudnymi.Od roku 2004 zastępca Głównego Oficera Kredytowego BZWBK SA posiadający kompetencje kredytowe do udzielenia kredytów dla podmiotów gospodarczych oraz uczestnik prac Komitetu Kredytowego.
W czerwcu 2010 r. dołączył do kancelarii CSW jako business partner. Doświadczenie zawodowe rozpoczął od specjalizacji w zakresie prawa bankowego i zabezpieczeń kredytowych oraz procesów restrukturyzacji. Uczestnik licznych bankowych postępowań ugodowych i przekształceń przedsiębiorstw państwowych.Następnie zarządzał portfelem kredytów trudnych biorąc udział w licznych procesach układowych i postępowaniach upadłościowych. Z sukcesem przeprowadził liczne procesu restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, które po przezwyciężeniu trudności finansowych nadal prowadzą działalność gospodarczą.
W ostatnich latach głównie zajmował się udzielaniem kredytów dla dużych podmiotów gospodarczych, w szczególności w obszarze finansowania nieruchomości. Posiada szeroką znajomość procesów inwestycyjnych i ich oceny z punktu widzenia pozyskiwania źródeł finansowania.
Piotr Gawrzyał
Doktor Nauk
Ekonomicznych
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktor nauk ekonomicznych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu doradztwa inwestycyjnego, prawa gospodarczego, psychologii w zarządzaniu.
Przez ponad osiem lat pełnił funkcje kierownicze w firmach zajmujących się usługami finansowymi (odpowiadał między innymi za marketing strategiczny, współpracę międzynarodową, dystrybucję i relacje z kluczowymi klientami). Stworzył i rozwinął kilkadziesiąt komercyjnych i niekomercyjnych projektów.
Od 2009 roku zajmuje się doradztwem w zakresie podnoszenia konkurencyjności i zwiększania efektywności. Realizował projekty doradcze dla małych i średnich przedsiębiorstw, spółek akcyjnych, dla korporacji o globalnym zasięgu, a także jednostek samorządowych i organizacji non-profit.
Ekspert w zakresie zarządzania konkurencyjnością przedsięwzięć, oceny ryzyk biznesowych i poprawy potencjału konkurencyjnego, podnoszenia efektywności, projektowania i realizacji celów. Opracował, i od 2010 z sukcesami implementuje, holistyczny model zarządzania opartego na konkurencyjności – COMP3.
Agnieszka Jakubowska
Radca prawny
Of counsel
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła kursy z zakresu zamówień publicznych organizowane przez centra szkoleniowe „VADEMECUS” i „Nowe przetargi”.
Z kancelarią CSW związana jest od 2007 roku. Zajmuje się sprawami z zakresu prawa handlowego, cywilnego i gospodarczego. Specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa medycznego. Prowadzi także sprawy z zakresu zamówień publicznych i prawa budowlanego oraz postępowania rejestrowego przed Krajowym Rejestrem Sądowym i postępowania wieczystoksięgowego.
Uczestniczy w procesach due diligence prawnego przedsiębiorstw, obsługi procesów emisji akcji, w tym spółek publicznych. Zajmuje się sporządzaniem części prawnej prospektów emisyjnych i dokumentów informacyjnych.